La foto de la setmana

Visita al CosmoCaixa

Taller d’investigació sobre la vacuna del VIH pels alumnes de biologia i festival de la nanociència i nanotecnologia pels tecnòlegs.

El dimarts 9 d’abril, l’alumnat de Biologia de 4t ESO i Batxillerat van participar en un taller experimental, “Investiga la vacuna del VIH”, en el qual van reproduir part de la recerca que es du a terme als laboratoris de l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa, per tal d’identificar substàncies candidates a formar part d’una vacuna contra la sida.

Utilitzant diferents tècniques, com l’electroforesi en gel d’agarosa, van investigar si una determinada proteïna podria ser eficaç per actuar contra diferents variants del VIH.

D’altra banda, l’alumnat de Tecnologia de 4t ESO i Batxillerat van participar en el festival de Nanociència i Nanotecnologia. Es van endinsar en el sorprenent món nano (milmilionèsima part d’un metre). Van poder fer activitats interactives dirigides per investigadors relacionades amb la nanomedicina del futur, observar imatges amb microscopi de forces atòmiques, van participar en un repte científic (Challenge nano), etc.