El GEM participa en el projecte #aquíproubullying

La Mirta Blanco, psicopedagoga de l’escola, ens explica un nou projecte que recentment s’ha iniciat a l’escola, l’anomenat #aquíproubullying, un projecte de la Generalitat que treballa la prevenció, la detecció, i la intervenció de casos d’assetjament dins de l’entorn escolar.

L’any 2020, serà obligatori a totes les escoles de Catalunya tenir un programa de convivència de centre i, per aquest mateix motiu, el GEM, que sempre s’ha caracteritzat per ser una escola innovadora, ha sigut escollit com a un dels centres que comenci a implementar la prova pilot d’aquest projecte. Era una proposta que va interessar molt a l’escola, ja que fa temps que l’assetjament escolar es tracta al centre, “ens vam trobar que a l’ESO, moltes vegades, ja es fa tard per abordar molts temes de convivència, i vam veure molt clar que des de petits hi ha d’haver un treball social a les aules, per saber com ens comuniquem entre nosaltres, identificar les nostres emocions i aprendre a regular-les…, per això es va desenvolupar un programa d’educació emocional tant a infantil com a primària” ens explicava la Mirta.

A l’escola hi ha una gran implicació en el projecte per part d’alumnes, familiars, gent de direcció, personal de l’escola, i les encarregades de la coordinació general que són la Sara a primària i la Mirta a secundària.

Un dels objectius del projecte és empoderar l’alumnat que, al cap i a la fi, és qui viu totes aquestes situacions i qui ha d’aprendre a detectar-les i resoldre-les, per això, es fa èmfasi en les formacions a diversos cursos, sobretot a 5è i 6è de primària i 1r i 2n d’ESO. També, a primària, un grup d’alumnes de cicle superior són qui lideren el tema de la detecció d’aquests casos i s’anomenen Equips per la convivència. En el cas de l’ESO, són uns alumnes de l’assignatura d’Aprenentatge i Servei de 3r que s’anomenen Guaites i que vetllen per identificar i resoldre qualsevol problema en hores d’esbarjo.

Tot aquest sistema té la funció de detectar, intervenir i aturar els casos d’assetjament a l’escola i així poder millorar la convivència entre els alumnes i mantenir l’entorn escolar un espai on tothom sigui tractat com a igual.