TIPS

Alimentació Saludable

És important tenir una bona alimentació per prevenir malalties i obtenir nutrients per tenir bones defenses. A part, depenent del tipus d’alimentació que tinguis envelliràs millor o pitjor. Així que us deixem uns quants consells per tenir una vida saludable!

  • Dosis mínimes de sal i sucre. Cal recordar que, en general, són els aliments, i no el saler o la sucrera, els que aporten tots dos elements en una dieta saludable.
  • Es recomana consumir un mínim de 3 peces de fruites al dia, preferentment fresques. Els sucs aporten vitamines i minerals, però els manquen la major part de la fibra que aporta la fruita sencera.
  • Trieu els làctics semidesnatats o desnatats, perquè així tenen menys greixos i colesterol, però les mateixes proteïnes i calci.
  • Prioritzeu els aliments integrals. El pa, l’arròs, la pasta, els cereals d’esmorzar, etc., si són integrals, aporten més fibra i són més nutritius i saludables.
  • Predomini d’aliments vegetal, en relació amb els d’origen animal, amb més peix que carns. Amb moderació, també inclou els ous, les llets fermentades i els formatges.
  • Redueix els aliments amb més calories (greixos animals, sucres refinats, rebosteria, pastissos, gelats, etc.). Aquests aliments aporten moltes calories i poden fer-te guanyar pes.

Seguint aquests consells obtindreu una bona alimentació amb tot el necessari per a una dieta equilibrada, sana i variada.

Comentaris tancats.